Educational technologies in blended learning: personalization to the nursing student
HTML (Português (Brasil))
HTML
HTML (Español (España))
PDF (Português (Brasil))
PDF
PDF (Español (España))
EPUB (Português (Brasil))
EPUB
EPUB (Español (España))

Keywords

Ensino Híbrido
Tecnologia Educacional
Enfermagem Enseñanza híbrida
Tecnologia Educacional
Enfermería Hybrid teaching
Educational technology
Nursing

PlumX Metrics

Abstract

During the COVID-19 Pandemic, educational technologies became essential tools in academic teaching foster new communication, knowledge exchange, and learning. In this reality, teachers envisioned new teaching-learning forms, reflecting on strengthening teaching as a mediator of knowledge and student autonomy

https://doi.org/10.17665/1676-4285.20226545
HTML (Português (Brasil))
HTML
HTML (Español (España))
PDF (Português (Brasil))
PDF
PDF (Español (España))
EPUB (Português (Brasil))
EPUB
EPUB (Español (España))

References

Santos VB Jr, Monteiro JCS. Educação e covid-19: as tecnologias digitais mediando a aprendizagem em tempos de pandemia. Encantar. 2020;2(1):01-15. http://dx.doi.org/10.46375/encantar.v2.0011.

Rodrigues E Jr, Castilho NMC. Uma experiência pedagógica em ação: aprofundando o conceito e inovando a prática pedagógica através do ensino híbrido. In: Anais do 3º Simpósio Internacional de Educação a Distância e Encontro de Pesquisadores em Educação a Distância; 2016; São Carlos. São Carlos; 2016. Available from: http://www.sied-enped2016.ead.ufscar.br/ojs/index.php/2016/article/view/1295.

Camacho ACLF, Souza VMF. Educational technologies in hybrid Nursing education. Res Soc Dev. 2021;10(9):e40210918192. http://dx.doi.org/10.33448/rsd-v10i9.18192.

Bacich L, Tanzi A No, Trevisani FM. Ensino híbrido: personalização e tecnologia na educação. Porto Alegre: Penso Editora; 2015.

Fuhr IL. Atividades cotidianas e o pensamento conceitual. Curitiba: CRV; 2018. http://dx.doi.org/10.24824/978854442403.2.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Array